SEO

Wil je jouw website optimaliseren voor SEO? Organisch website verkeer is een belangrijke en gratis stroom van website bezoek. SEO (afkorting van Search Engine Optimization) is manier om meer zichtbaarheid te creëren binnen het domein van Google. Hiermee kunnen waardevolle bezoekers naar de website worden getrokken. 

Er zijn verschillende manieren om SEO in te zetten voor jouw website. We hebben er een aantal op een rij gezet waar wij mee kunnen helpen. 

SEO audit & analyse

Heb je al een bestaande website en wil je deze optimaliseren voor SEO? De MarketingBaas kan een SEO audit uitvoeren. Hiermee identificeren wij SEO kansen op allerlei gebieden, zoals technische optimalisaties, content gaps, linkstructuren en meer. Wij maken gebruik van een uitgebreide checklist om de website op alle verschillende punten te onderzoeken. 

On-page SEO optimalisatie

Inhoud en metadata zijn belangrijke variabelen voor on-page SEO optimalisatie. Inhoud is een belangrijke variabele in het SEO-landschap. Met de metadata wordt meer informatie meegegeven aan de website pagina, zodat Google de website pagina bij relevante content kan weergeven. 

We optimaliseren deze punten, net als technische zaken zoals website snelheid. Daarnaast kan ook indeling van website pagina’s invloed hebben op de vindbaarheid in Google. Neem contact op om meer informatie te ontvangen over on-page SEO optimalisaties. 

Linkbuilding strategieën

Het opbouwen van hoogwaardige backlinks is al sinds jaar en dag een essentieel onderdeel van succes op SEO-gebied. De MarketingBaas ontwikkelt en implementeert effectieve linkbuilding strategieën. Het doel hiervan is om de autoriteit van jouw website te vergroten. 

Naast externe linkbuilding strategieën zijn er ook manieren om interne linkbuilding strategieën te optimaliseren. Dit helpt gebruikers om relevante pagina’s te vinden. Daarnaast gebruikt Google dit om website pagina’s te indexeren. 

SEO uitbesteden?

SEO is een complexe vorm van online marketing waar veel kennis vereist over bijvoorbeeld de updates van Google. Onze specialisten werken iedere dag aan de nieuwste SEO-strategieën die werken volgens de laatste Google-standaarden. 

Bing SEO-strategieën

Bing speelt een steeds grotere rol in het zoekmachine-landschap. Door innovaties op AI-gebied zijn er steeds meer gebruikers die Bing gebruiken in plaats van Google. 

Door deze verschuiving is het belangrijk dat ondernemers en marketeers nadenken over SEO strategieën specifiek voor Bing. Er zijn veel partijen die Bing links laten liggen op SEO-gebied. Juist daardoor liggen er grote kansen via de zoekmachine van Bing.  

Contentcreatie en -optimalisatie

Content is één van de belangrijkste factoren op het gebied van SEO. Daarom moet dit punt altijd op de agenda staan bij marketeers. Er moet altijd een balans zijn tussen kwantiteit en kwaliteit. Kwantiteit staat voor diverse onderwerpen waar websites over kunnen schrijven. Kwaliteit gaat over de diepte van de content en hoe uitgebreid er op het topic in wordt gegaan. 

De MarketingBaas helpt je om een contentplan op te stellen. Zo wordt er gewerkt naar boeiende en relevante content die interessant is voor gebruikers en zoekmachines. 

Content via ChatGPT

Met ChatGPT is het eenvoudig om content te creëren. Hier liggen dan ook kansen voor ieder bedrijf. Echter zijn er wel spelregels om rekening mee te houden. Google herkent AI-gegenereerde content, waardoor dit niet één-op-één gekopieerd kan worden. De content worden aangepast, zodat dit voor zowel de gebruiker als voor de zoekmachine relevante content is. 

Wij werken voor meerdere klanten met ChatGPT om website content te creëren en te optimaliseren. Benieuwd hoe wij dit aanpakken? Vraag een gratis consult aan met één van onze specialisten. 

Meer weten? Neem contact op